Het Casino in Enschede bevindt zich in een gesloten gebouw dat niet bepaald uitnodigend te noemen is. Het Casino deelt een parkeergarage met het nieuwe ziekenhuis dat bovengronds aan de overkant van het Koningsplein ligt. Zowel ondergronds als bovengronds is het Casino niet of nauwelijks vindbaar, laat staan herkenbaar als een plek waar je spanning en vertier kunt zoeken. Aan Mothership de vraag om ervoor te zorgen dat een bezoek aan het Casino een prettig idee in het hoofd van de bezoekers van de parkeergarage en het plein wordt.

Met prachtig gestileerde afbeeldingen vertelt designer Calvin Sprague over het Casino: elkaar ontmoeten, kaartspelen, spanning, eten en drinken en liveoptredens, alles verweven met typisch Twentse symbolen. De 110 meter lange glazen muur die de parkeergarage op -2 afscheidt van de loopband tussen garage en ziekenhuis verandert in een grote processie van kleurrijke personages en symbolen, getekend in een ‘classy’ retro-stijl.

Bovengronds wordt de ingang van het Casino, dat aan het Koningsplein ligt, aan beide zijden gemarkeerd door twee figuren uit de processie. Ook aan de zijkant van het gebouw wordt zichtbaar dat daar het Casino is.

Calvin Sprague (afkomstig uit Texas, werkt en woont in Amsterdam) ontwerpt vanuit zijn bedrijf Pavlov Visuals voor grote opdrachtgevers in binnen- en buitenland.

Deze opdracht is mede tot stand gekomen door Erna aan de Stegge van KunstWerkt.

Begin december wordt het werk onthuld.